Галоўная / Навiны / Навiны рэспублiкi
10.02.2023

МУС: інтэрнэт-махляры актыўна мяняюць падыходы ў крадзяжах з банкаўскіх картак

9 лютага, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Інтэрнэт-махляры актыўна мяняюць падыходы ў крадзяжах з банкаўскіх картак. Аб гэтым заявіў журналістам намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення па процідзеянні кіберзлачыннасці Міністэрства ўнутраных спраў Аляксандр Рынгевіч, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Крадзяжоў з банкаўскіх плацежных картак, калі грамадзяне перадаюць адпаведныя рэквізіты, стала менш. Гэта перш за ўсё звязана з прафілактычнымі мерамі і мерамі тэхнічнага характару, якія мы прымаем, каб процістаяць гэтым выклікам і пагрозам. Але заспакойвацца не варта. З улікам таго, што зламыснікі даволі лёгка і хутка адаптуюцца да перашкод, якія мы выбудоўваем, яны, зразумела, даволі актыўна мяняюць свае падыходы", - сказаў Аляксандр Рынгевіч.

Паколькі праваахоўнікі звярталі ўвагу беларусаў на тое, што званкі ў мэсэнджары часта адбываюцца з выкарыстаннем абаненцкіх нумароў, зарэгістраваных за межамі краіны, то зламыснікі змянілі тактыку. "Перш за ўсё яны імкнуцца завалодаць нейкімі акаўнтамі ў адпаведных мэсэнджарах нашых грамадзян, пасля чаго выкарыстоўваць іх, каб падмануць, паспрабаваць заблытаць, збіць патэнцыяльных пацярпелых з панталыку. Зноў жа, нават у аснове спроб атрымаць доступ да адпаведных акаўнтаў у мэсэнджарах тоіцца падман і злоўжыванне даверам, - адзначыў намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення. - Грамадзяне знаходзяць у розных групах навіны, якія іх могуць зацікавіць. Пад гэтымі навінамі часта ёсць спасылка. Людзі пераходзяць па гэтай спасылцы, у іх адлюстроўваецца акенца аб неабходнасці націснуць кнопку "дазволіць", і яны праводзяць гэтыя дзеянні аўтаматычна, не звяртаючы ўвагі, што сам мэсэнджар папярэджвае іх, што яны хочуць дабавіць новае ўстройства ў адпаведным мэсэнджары. Тое ж самае адбываецца, калі грамадзянам ідуць званкі. Тыя, хто тэлефануе, разумеюць, што мы настройваем людзей не перадаваць рэквізіты банкаўскай плацежнай карткі трэцім асобам, не паведамляць такую інфармацыю. Разам з тым яны пачынаюць адразу ж з таго, што цяпер вам прыйдзе код для адмены той ці іншай аперацыі. На самай справе сутнасць таго кода, які прыходзіць грамадзянам, не ў тым, каб адмяніць нейкую нібыта ўжо ажыццяўляемую аперацыю або заяўку на крэдыт, а ў тым, каб дабавіць зламысніка ў свой інтэрнэт-банкінг, лагін ад якога часта гэта нумар тэлефона. Трэба разумець, што ўся інфармацыя ў смс-паведамленнях - крытычна важная і яе ні ў якім разе нельга распаўсюджваць. Нават супрацоўнікі банка ёю ніколі цікавіцца не будуць. Гэта выключная інфармацыя, прызначаная толькі для трымальніка карткі, уладальніка рахунку".

Аналагічная сітуацыя складваецца і на гандлёвых пляцоўках. "Калі мы гаворым аб тым, што падманаў класічным спосабам (распаўсюджванне спасылак на нібыта службы дастаўкі або на падробленыя рэсурсы, дзе грамадзяне ўводзяць рэквізіты банкаўскай плацежнай карткі, каб атрымаць ужо нібы адпраўлены перавод за тую ці іншую рэч) стала крыху менш, то зламыснікі даволі актыўна мяняюць свае падыходы. І падробленымі становяцца ўжо не службы дастаўкі, а акаўнты, звязаныя з банкаўскімі ўстановамі. Яны іх актывуюць напярэдадні выплаты камунальных плацяжоў і ў далейшым распаўсюджваюць звесткі аб такіх падробных рэсурсах у сацыяльных сетках, мэсэнджарах, у тым ліку праз пошукавыя сістэмы, стараючыся зрабіць іх першымі ў адпаведных выдачах. Людзі, жадаючы зрабіць плацеж (калі яны не выкарыстоўваюць нейкі афіцыйны дадатак банка), знаходзяць гэтыя рэсурсы, не звяртаючы ўвагі, што ў назве прысутнічаюць лішнія сімвалы. Магчыма, яна поўнасцю не адпавядае назве сапраўднага інтэрнэт-рэсурсу, - дадаў Аляксандр Рынгевіч. - Акрамя ўсяго іншага, на такіх рэсурсах людзі пазначаюць акрамя рэквізітаў банкаўскіх плацежных картак рэквізіты для доступу ў інтэрнэт-банкінг. Зразумела, гэтыя звесткі становяцца вядомы зламыснікам, яны іх вельмі хутка выкарыстоўваюць для ўчынення крадзяжоў".