Галоўная / Навiны / Навiны рэспублiкi
09.11.2023

У Нацыянальным дзіцячым тэхнапарку расказалі аб кластары па рабоце з адоранай моладдзю

8 лістапада, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Загадчык аддзела метадычнага суправаджэння адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі адораных дзяцей і моладзі Нацыянальнага дзіцячага тэхнапарка Святлана Скрабец у час круглага стала ў БЕЛТА расказала аб кластары па рабоце з адоранай моладдзю.

"Эфектыўным механізмам інтэграцыі намаганняў усіх зацікаўленых структур на мясцовым, рэгіянальным і рэспубліканскім узроўнях з'яўляецца кластар па рабоце з адоранай моладдзю, які аб'ядноўвае ўстановы адукацыі, навуковыя арганізацыі, суб'екты гаспадарання, органы дзяржаўнай улады і кіраўніцтва ў мэтах выяўлення, падтрымкі і станаўлення адораных дзяцей і моладзі. Кластарная мадэль па рабоце з адоранай моладдзю была адобрана на пасяджэнні калегіі Міністэрства адукацыі ў красавіку 2022 года. Удзельнікі па функцыянальнай дзейнасці ў гэтай мадэлі размеркаваны на чатыры групы: выяўленне і падтрымка адоранай моладзі, арганізацыйна-распарадчая дзейнасць, навукова-метадычнае суправаджэнне і ўзаемадзеянне ў суправаджэнні адоранай моладзі", - расказал Святлана Скрабец.

У кластарнай мадэлі выдзелены мясцовы, рэгіянальны і рэспубліканскі сегменты. "Мясцовы і рэгіянальны сегменты ў выяўленні і падтрымцы адоранай моладзі прадстаўляюць навучэнцы, бацькі, установы агульнай сярэдняй адукацыі і ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, органы кіравання адукацыяй, абласныя інстытуты развіцця адукацыі, а таксама апорныя ўстановы. Асаблівая ўвага звернута на дзейнасць педагагічных саветаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі ў частцы выяўлення адораных навучэнцаў, іх суправаджэння на этапе адбору і пасля навучання ў Нацыянальным дзіцячым тэхнапарку. У кожным рэгіёне і ў Мінску вызначаны апорныя ўстановы адукацыі, у іх кампетэнцыю ўваходзяць пытанні рэалізацыі рэгіянальных праграм па рабоце з адоранай моладдзю, а таксама аказанне арганізацыйнай падтрымкі ў адборы навучэнцаў з мэтай прыёму ў дзіцячы тэхнапарк. Арганізацыйна-распарадчую дзейнасць у рэгіянальным сегменце выконваюць органы кіравання адукацыяй у абласцях і Мінску", - адзначыла загадчыца аддзела.

На рэспубліканскім узроўні выяўленнем і падтрымкай адоранай моладзі займаюцца рэспубліканскія ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі. "Навукова-метадычнае суправаджэнне, павышэнне кваліфікацыі, перападрыхтоўку педагагічных кадраў у кластарнай мадэлі на рэспубліканскім узроўні ажыццяўляюць Нацыянальны інстытут адукацыі і Акадэмія паслядыпломнай адукацыі. Сярод удзельнікаў кластара таксама Нацыянальная акадэмія навук, рэсурсы і магчымасці якой запатрабаваны ў рабоце з адоранай моладдзю. Асаблівая роля адводзіцца ўдзелу савета маладых вучоных НАН у пабудове індывідуальных адукацыйных маршрутаў адоранай моладзі. ВНУ адводзіцца асаблівая роля ў кластары ў пытаннях сеткавага ўзаемадзеяння ў рэалізацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі адораных дзяцей і моладзі. Правіламі прыёму асоб для атрымання агульнай вышэйшай і спецыяльнай вышэйшай адукацыі прадугледжваецца залічэнне без уступных іспытаў тых, хто засвоіў змест адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі адораных дзяцей і моладзі ў час знаходжання ў Нацыянальным дзіцячым тэхнапарку пры наяўнасці рэкамендацыі наглядальнага савета ўстановы і па выніках гутаркі, якая праводзіцца ўстановамі вышэйшай адукацыі. Гэта актуальна пры паступленні на спецыяльнасці профіляў "Тэхніка і тэхналогіі" і "Прыродазнаўчыя навукі", пералік якіх устаноўлены Міністэрствам адукацыі. Таксама Кодэкс аб адукацыі дае магчымасць залічваць у ліцэі без уступных іспытаў тых, хто адвучыўся ў дзіцячым тэхнапарку і мае рэкамендацыю наглядальнага савета", - праінфармавала Святлана Скрабец.

Яна дадала, што ўзаемадзеянне ўсіх звёнаў кластара па рабоце з адоранай моладдзю забяспечвае функцыянаванне цэласнай сістэмы выяўлення і падтрымкі адоранай моладзі, фарміраванне іх індывідуальных адукацыйных маршрутаў праз Нацыянальны дзіцячы тэхнапарк ва ўстановы вышэйшай адукацыі на сучасныя спецыяльнасці ў сферы навукі, тэхнікі і тэхналогіі.