Лукашэнка даручыў ураду чаго б гэта ні каштавала задаволіць попыт насельніцтва на айчынныя аўто
22.01.2024
19 студзеня, Барысаўскі раён /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка даручыў ураду і профільнаму міністру зрабіць усё, каб задаволіць попыт насельніцтва на айчынныя аўто. Аб гэтым ён заявіў пры наведванні СЗАТ "БЕЛДЖЫ" ў Барысаўскім раёне, паведамляе БЕЛТА.Як было даложана кіраўніку дзяржавы, айчыннае аўтамабілебудаванне ў цэлым дэманструе добрыя вынікі работы. Напрыклад, у 2023 годзе ўдалося дасягнуць максімальнага за больш як 20 гадоў аб'ёму экспарту. Рэалізуецца маштабная інвестыцыйная праграма, у тым ліку з удзелам расійскага боку, які ў цяперашніх умовах вельмі зацікаўлены ў прадукцыі айчыннага аўтапрама і гатовы фінансаваць адпаведныя праекты. Паколькі ў Беларусі ёсць і вытворчыя магутнасці, і спецыялісты, якія маюць пэўныя кампетэнцыі."Трэба гэтым скарыстацца. Рынак ёсць, мы запатрабаваны, - сказаў Прэзідэнт. - Яны хочуць з намі мець справу. У нас ёсць кампетэнцыі, мы іх захавалі. Трэба гэтым скарыстацца, тым больш грошы даюць: "Калі ласка, рабіце".Вялікім попытам на рынку карыстаецца і беларускі электратранспарт. У краіне рэалізуюцца два пілотныя праекты па пераводзе пасажырскага транспарту на электратранспарт у Жодзіне і Шклоўскім раёне з развіццём адпаведнай інфраструктуры. Завяршэнне рэалізацыі праектаў і пастаўка электратранспарту плануецца ў 1-м квартале 2024 года. Мэта заключаецца ў паэтапным нарошчванні выкарыстання электрычнай энергіі ў пасажырскіх перавозках, зніжэнні ўзроўню забруджвання паветра, адпрацоўцы на практыцы існуючых у краіне кампетэнцый у вытворчасці электратранспарту і зарадных станцый."Гэта правільна. Трэба на месцах людзям паказваць, што гэта перспектыва і ў гэтым напрамку трэба працаваць", - ацаніў праект кіраўнік дзяржавы.Паводле слоў спецыялістаў, вытворцы электратранспарту закантрактаваны на бягучы год і цяпер заключаюць кантракты на 2025-ы, прадукцыя вельмі запатрабавана."Значыць, і я не памыліўся, калі было прынята рашэнне аб будаўніцтве завода па вытворчасці аўтобусаў. Трэба было б толькі хутчэй, пакуль попыт ёсць, пабудаваць", - заўважыў Прэзідэнт.Гаворачы пра аўтамабілебудаванне ў Беларусі, Аляксандр Лукашэнка вобразна выказаўся, што ў гэтым плане "мы - птушка, якая ляціць не на адным крыле, а на паўтара крылах". Ён растлумачыў, што ў краіне вырабляюць грузавікі, самазвалы, аўтобусы, але менш развіта была вытворчасць легкавых аўто. "У гэтай лінейцы павінен быць легкавы аўтамабіль. Гэта для людзей. Нам трэба дайсці да кожнага чалавека. Чарга шалёная. Людзі хочуць купляць гэты аўтамабіль. Урада галоўная задача і міністра - кроў з носа задаволіць попыт. Пажадана, каб мы задавальнялі гэты попыт. У адваротным выпадку - прыйдуць канкурэнты. Таму трэба, наколькі гэта магчыма, павялічваць вытворчасць легкавога транспарту", - падкрэсліў кіраўнік дзяржавы.Цяпер вытворчасць легкавых аўто развіваецца ў Беларусі ў асноўным па двух напрамках. Па-першае, гэта СЗАТ "БЕЛДЖЫ". Другі напрамак, які нядаўна з'явіўся, - супрацоўніцтва з кітайскім вытворцам FAW па марцы "Хунцы".Аляксандр Лукашэнка адзначыў важнасць развіцця супрацоўніцтва з кітайскімі партнёрамі, якія маюць сучасныя кампетэнцыі ў аўтамабілебудаванні.Але для вытворцаў у Беларусі застаецца адно пытанне - лакалізацыя. "Нам трэба самім вырабляць больш", - сказаў ён.На "БЕЛДЖЫ" верталёт Прэзідэнта прызямліўся на тэрыторыі прадпрыемства. Побач - вялікая паркоўка з гатовымі аўтамабілямі. Адсюль і першае лагічнае пытанне ад Аляксандра Лукашэнкі: кажуць, на куплю аўтамабіляў чарга, а тут забіты склад.Як запэўнілі кіраўніка дзяржавы, аўто, якія знаходзяцца на паркоўцы, - гэта толькі трохдзённы аб'ём вытворчасці. Прадукцыя пастаўляецца пакупнікам як у Беларусі, так і ў Расіі. У дылераў у Беларусі цяпер знаходзіцца каля 800 аўтамабіляў.
На сённяшні дзень у Беларусі работа па стварэнні айчынных легкавых аўтамабіляў вядзецца па некалькіх напрамках.
Перш за ўсё - гэта СЗАТ "БЕЛДЖЫ". Заводам атрымана ліцэнзія на вытворчасць мадэлі X50. Арганізавана работа па імпартазамяшчэнні шэрага аўтакампанентаў і матэрыялаў на айчынныя. У 2024 годзе запланавана атрыманне ліцэнзіі на яшчэ дзве мадэлі – X70, S50. Узгадняецца план мадэрнізацыі завода для павелічэння магутнасці да 120 тыс. аўтамабіляў у год пры двухзменным рэжыме працы.Ліцэнзіі на X50, X70, S50 дадуць магчымасць актывізаваць работы па імпартазамяшчэнні аўтакампанентаў і, у канчатковым выніку, стварыць кампетэнцыі не толькі па вытворчасці легкавых аўтамабіляў, але і іх распрацоўцы і мадэрнізацыі.Узор X50 перададзены ў НАН Беларусі для стварэння на яго базе айчыннага электрамабіля. Пасля правядзення канструктарскіх работ серыйная вытворчасць айчыннага электрамабіля плануецца на СЗАТ "БЕЛДЖЫ".Новым напрамкам развіцця айчыннага легкавога машынабудавання з'яўляецца вытворчасць у СП ЗАТ "ЮНІСАН" легкавых аўтамабіляў маркі "HONGQI" (Хунцы) вытворчасці кітайскай кампаніі FAW. Існуючыя дамоўленасці ў перспектыве даюць магчымасць ажыццяўляць не толькі буйнавузлавую, але і дробнавузлавую зборку легкавых аўтамабіляў з далейшай лакалізацыяй асобных вузлоў і камплектуючых.
У цэлым у Беларусі дынамічна нарошчваецца вытворчасць аўтатэхнікі па розных напрамках. У краіне рэалізуюцца два пілотныя праекты па пераводзе пасажырскага транспарту на электратранспарт у Жодзіне і Шклоўскім раёне з развіццём адпаведнай інфраструктуры. Завяршэнне рэалізацыі праектаў і пастаўка электратранспарту плануецца ў 1-м квартале 2024 года. Мэта заключаецца ў паэтапным нарошчванні выкарыстання электрычнай энергіі ў пасажырскіх перавозках, зніжэнні ўзроўню забруджвання паветра, адпрацоўцы на практыцы існуючых у краіне кампетэнцый у вытворчасці электратранспарту і зарадных станцый.-0-